طبیعت در سیرافمستند

کلیپ زیبا از تنگه لیر سیراف در نوروز 98

کلیپ زیبا از تنگه لیر سیراف در نوروز

کلیپ زیبا از تنگه لیر سیراف در نوروز 98

درباره دره لیر و گور دخمه سیراف /کلیپ زیبا از تنگه لیر سیراف در نوروز 98 /دره لیره یکی از مکان های تاریخی بندر سیراف است که در دل خود باقیمانده های تاریخی متعددی از جمله غار، استودان، دخمه، آب انبار و سازه های آبی دارد. اگر در دل دره پا بگذارید در مکان های صعب العبور و ارتفاعات، استودان ها و دخمه هایی دست کن را می بینید که هنوز در برخی از آن ها بقایای استخوان های مردگان یافت می شود. این استودان ها نشان از حضور غیرمسلمانان در این منطقه دارند.

آب اما در همه اعصار و مکان ها مایه حیات بوده است؛ سیرافی ها نیز از این قاعده مستثنی نبوده و به ساخت آب انبار، آبگیر صخره ای و نهر آب و سد و بند پرداخته اند. اما چیزی که در بنای آبی سیراب قابل توجه است دیوار آبگیرهاست که نسبت به آب انبارها کوتاه تر بوده و گنجایش کمتری دارد. به نظر می رسد که این سازه جهت سیراب کردن احشام و حیوانات مورد استفاده قرار می گرفته است. اگر کمی اهل ماجراجویی باشید می توانید در دره کنکاش کرده و سری به غارهایش بزنید؛ غارهایی که ترکیبی از طبیعی و دست کن بوده و آثار زندگی انسان در گوشه و کنار آن دیده می شود.

 

روابط عمومی شهرداری و شورای اسلامی شهر سیراف 

@alireza1804 

@javad_zarei_1990

 

 

علی اکبر

{سیراف من} بعنوان مجله خبری از سال 99 فعالیت خود را آغاز کرده است، تمام تلاشم انتشار محتوای در مورد شهر سیراف مورد نیاز کاربران ایرانی با رعایت قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد،

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

برای امنیت، استفاده از سرویس reCAPTCHA گوگل مورد نیاز است که تابع Privacy Policy and Terms of Use است.

دکمه بازگشت به بالا