طبیعت در سیراف

نوروز ۹8 در سیراف/تصاویر

نوروز ۹8 در سیراف/تصاویر /بندر سیراف یا نام قدیمی آن سیراب که در بعضی منابع صیراف هم آمده و بندر طاهری هم به آن می گویند بندر و شهری با قدمت و دیرینه و پیشینه طولانی از شهرهای باستانی ایران زیبای ماست که در مرکز شهرستان کنگان از شهرستان های استان بوشهر قرار دارد.

نوروز ۹8 در سیراف/تصاویر

نوروز ۹8 در سیراف/تصاویر /بندر سیراف یا نام قدیمی آن سیراب که در بعضی منابع صیراف هم آمده و بندر طاهری هم به آن می گویند بندر و شهری با قدمت و دیرینه و پیشینه طولانی از شهرهای باستانی ایران زیبای ماست که در مرکز شهرستان کنگان از شهرستان های استان بوشهر قرار دارد. جدا از موقعیت ویژه و استراتژیکی این بندر و نقش آن در مبادلات اقتصادی در گذشته، سیراف از دیدنی ترین بنادر کشورمان است که تاریخ کهن آن مورد توجه محققان و تاریخ دانان است و نیز این منطقه از نظر باستان شناسان یکی از مناطق حائز اهمیت و قابل مطالعه و بررسی است. در ایرانگردی امروز با الی گشت سفری به این بندر تاریخی و دیدنی کشورمان داریم.

پارک وحدت سیراف
پارک وحدت سیراف
پارک و ساحل سیراف
پارک و ساحل سیراف
خیابان اصلی سیراف
خیابان اصلی سیراف
لنج تفریحی سیراف
لنج تفریحی سیراف
ساحل سیراف
ساحل سیراف

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

موقعیت جغرافیایی بندر سیراف

بندر سیراف در فاصله ٢۴۵ کیلومتری جنوب شرق بوشهر و ۴٠ کیلومتر کنگان و ٣۴کیلو متری پارس جنوبی در مجاورت ساحل آبی و زیبای خلیج فارس است و بین بندر کنگان و بندر عسلویه قرار دارد.

سرگذشت تلخ بندر سیراف

بندر سیراف که پررونق‌ ترین بندر ایران در آن دوره بوده، از روم و یونان گرفته تا آفریقا و چین روابط تجاری گسترده ای با دیگر ملل داشت، این روابط در دوره‌ ی ساسانیان و همچنین دوره اسلامی وجود داشت.

کشف سفال ‌هایی با نقش‌های مختلف و پارچه‌ها و زیورآلات گوناگون از این منطقه گویای وجود این روابط تجاری است و همچنین معماری‌ های گچی و اتاق‌های منقش و تزیین شده و ساختمان ‌هایی در دو و سه طبقه، همه آثار تمدنی بازمانده از بندر سیراف است که مورد توجه محققان است.

این همه تمدن و شکوه و رونق این بندر زیبا در زمین لرزه ای که از مرگبارترین حوادث طبیعی تاریخ بوده و بندر سیراف به خاطر این زمین لرزه هفت روزه و خسارات آن به پمپئی ایران لقب گرفت نابود و ناپدید شد. این حادثه وحشتناک تاریخ زمین در سال سیصد و شصت و هفت هجری قمری اتفاق افتاد.

علی اکبر

{سیراف من} بعنوان مجله خبری از سال 99 فعالیت خود را آغاز کرده است، تمام تلاشم انتشار محتوای در مورد شهر سیراف مورد نیاز کاربران ایرانی با رعایت قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد،

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

برای امنیت، استفاده از سرویس reCAPTCHA گوگل مورد نیاز است که تابع Privacy Policy and Terms of Use است.

دکمه بازگشت به بالا